چکیده :
ترجمه ماشینی:
خلوص، اجتماع و تشریفات در ادبیات اولیه مسیحی به بررسی معنای پاکی، تطهیر، آلودگی و انزجار برای نویسندگان، خوانندگان و شنوندگان مسیحی از قرن اول تا سوم میپردازد.
کار انسانشناسی و جامعهشناختی در دهههای گذشته نشان داده است که چگونه آیینها، شیوهها و گفتمانهای پاکی و ناپاک، از قدرت یک احساس خام برای شکلدهی و دستکاری ساختارهای فرهنگی استفاده میکنند.
موشه بلیدشتاین بر اساس چنین نظریه هایی استوار است تا توضیح دهد که چگونه نویسندگان اولیه مسیحی از سنت های یهودی و یونانی-رومی باستان در مورد پاکی و آلودگی استفاده می کردند و از آنها برای ایجاد انواع جدیدی از اجتماع، شکل دادن هویت مسیحی و بیان رابطه بین بدن، گناه و آیین استفاده می کردند.
بلیدشتاین مسائل مربوط به خلوص اولیه مسیحیت را تحت چندین عناوین مورد بحث قرار می دهد: قانون رژیم غذایی، آلودگی به مرگ، پاکی قلب، آلودگی به بیگانگان، و پاکی جامعه.
تحليل انگيزههاي شكلدهنده توسعه هر يك از حوزههاي گفتمان، دو ملاحظة عمده را نشان ميدهد: جدلي و ماهوي.
بنابراین، نوشتن مسیحی در مورد قوانین رژیم غذایی و آلودگی به مرگ اساساً بحث برانگیز است، و هویت مسیحی را با علامت گذاری اعمال و اعتقادات پاکی دیگران به عنوان نادرست می سازد.
اما در مورد موضوعات غسل تعمید، عشای ربانی و توبه، گفتمان به درون می چرخد و ماهیت بیشتری پیدا می کند و به دنبال ایجاد و حفظ نظریات مناسکی و ماهیت انسانی منسجم با اصول الهیات دین جدید است.
purity, community, and ritual in early christian literature investigates the meaning of purity, purification, defilement, and disgust for christian writers, readers, and listeners from the first to third centuries.
anthropological and sociological work over the past decades have demonstrated how purity and defilement rituals, practices, and discourses harness the power of a raw emotion in order to shape and manipulate cultural structures.
moshe blidstein builds on such theories to explain how early christian writers drew on ancient jewish and greco-roman traditions on purity and defilement, using them to create new types of community, form christian identity, and articulate the relationship between body, sin, and ritual.
blidstein discusses early christian purity issues under several headings: dietary law, death defilement, purity of the heart, defilement of outsiders, and purity of the community.
analysis of the motivations shaping the development of each area of discourse reveals two major considerations: polemical and substantive.
thus, christian writing on dietary law and death defilement is essentially polemical, constructing christian identity by marking the purity practices and beliefs of others as false.
concerning the subjects of baptism, eucharist, and penance, however, the discourse turns inwards and becomes more substantive, seeking to create and maintain theories of ritual and human nature coherent with the theological principles of the new religion.